Spektakl „Szatnia” inspirowany twórczością Tadeusza Kantora jest syntezą między tym co było, co jest i co będzie lub co może być. To zderzenie przeszłości, historii postaci z teraźniejszością, aktualnym położeniem, tzw. „byciem w niebycie”. Wrzuceni w przestrzeń, w tytułową „szatnię” pytają: „co dalej?”. spektakl to swoisty rachunek sumienia bohaterów, a jednocześnie odbiorców, stawia pytania o zasadnicze wartości i relacje międzyludzkie, o sens życia. zatem „jak żyć, by nadal być?”. Akcji towarzyszy uczucie odrealnienia, nieważkości, a wszystko, by zatrzymać widza, skłonić do refleksji nad „sztuką życia i… umierania”.
Scenariusz i reżyseria Monika Kazimierczyk, Dariusz Wychudzki oraz zespół
muzyka: Dariusz Wychudzki – fortepian.
Spektakl został wielokrotnie nagrodzony na prestiżowych ogólnopolskich festiwalach teatralnych. Między innymi nagrodami głównymi podczas przeglądów i konkursów: „Czwarta Ściana” w Turku, „Baby” w Olsztynie, Rypińska Wiosna Teatralna, „Galimatias” w Teresinie, OFMAT w Krakowie, Słodkobłękity w Zgierzu. Był prezentowany na wielu festiwalach a także dla studentów i wykładowców w PWST w Warszawie (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna).
„Od początku pracy nad spektaklem wiadomo było, że będzie to nietuzinkowy i wyjątkowy spektakl: dogłębnie poruszający, refleksyjny i poważny, lecz jednocześnie z nutą humoru i spontaniczności. Obrana konwencja "nurtu kantorowskiego" i odczucie przy tym swoistego sacrum okazało się „strzałem w dziesiątkę”, co czujemy po reakcjach publiczności za każdym razem, gdy schodzimy ze sceny. Inspiracją spektaklu stała się twórczość Tadeusza Kantora oraz wizyta Zespołu w Cricotece w Krakowie – muzeum, miejscu szczególnym, w którym można zetknąć się ze sztuką Kantora i „poczuć ją” na wielu płaszczyznach.”
TEATR PRZEBUDZENI działa przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło w Ostródzie od 2003 r.
Grupa propaguje głównie teatr ruchu i muzyki, lecz w najnowszym spektaklu wykorzystuje także słowo. Teatr to dla grupy swoista forma terapii i wyrażenia siebie, a spektakle to swego rodzaju manifesty, nad którymi zespół pracuje wspólnie. Teatr uczestniczy głównie w festiwalach osób pełnosprawnych, burząc przy tym mity i stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez