„Fortepian do sześcianu” – tak można by nazwać program mistrzowskiego recitalu fortepianowego w wykonaniu Viacheslava Zubkova, który odbędzie się 10 lutego o godz.19 w Sali koncertowej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.
Rozległy repertuar recitalu obejmuje kompozycje epoki baroku - transkrypcje utworów organowych J. S. Bacha, po standardy jazzowe Paula Desmonda i Edena Ahbeza. Ponadto w programie utwory Schuberta/Liszta, Mozarta/Liszta, Czajkowskiego oraz Rachmaninowa.
Tak bardzo zróżnicowany dobór repertuaru wymaga od pianisty dużej odwagi i zarazem niemałej fantazji. Ta swoista podróż w czasie w wykonaniu Viacheslava Zubkova będzie świetną okazją do pokazania, jak na przestrzeni wieków kształtowała się fortepianowa faktura, rozwijała się harmonia i melodyka oraz jak ewoluowały muzyczne formy.
Barok, klasycyzm, romantyzm i wreszcie jazzowa improwizacja, choć oddalone od siebie w „muzycznej przestrzeni” doskonale komponują się ze sobą, tworząc w uszach współczesnego słuchacza harmonijny kolaż. Wszak ta prawdziwa Muzyka jest tylko jedna…
Viacheslav Zubkov urodził się 3 października 1976 roku w Kijowie. Ukończył Ukraińską Państwową Akademię Muzyczną im. Piotra Czajkowskiego, w której odbył również staż - asystenturę w 2002 roku w klasie prof. B. Arkhimowicza. Pianista jest zwycięzcą międzynarodowych i ukraińskich konkursów muzycznych w tym: Ogólnoukraińskiego konkursu im. S. Rachmaninowa (1993, Cherson), II Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów im. W. Horowitza (1997, Kijów), Włoskiego Międzynarodowego Konkursu Fortepianowego (2000). Jest również laureatem III nagrody I-ego Międzynarodowego Konkursu im. W. Krajniewa (1992, Charków, Ukraina),
Pianista z powodzeniem koncertował w Niemczech, Szwecji, na Węgrzech, w Chorwacji, Rosji, Mołdawii, Holandii i USA. Wystąpił m.in. na scenie Concertgebouw w Amsterdamie, w Carnegie Hall w Nowym Jorku, (z grupą laureatów konkursu imienia W. Horowitza).
Ma na swoim koncie współpracę z najlepszymi ukraińskimi orkiestrami i dyrygentami. Ważnym elementem artystycznej aktywności Viacheslava Zubkova jest popularyzowanie twórczości Serhija Bortkevycza, popularnego w Europie kompozytora, który działał w pierwszej połowie XX wieku. Viacheslav Zubkov został pierwszym wykonawcą trzech koncertów fortepianowych S. Bortkevycza wykonując je m.in. w salach koncertowych na Ukrainie, Białorusi oraz w USA. W ostatnim czasie pianista rozpoczął współpracę z Maestro Michaiłem Kazinikiem. Jej efektem była trasa koncertowa po największych salach koncertowych Rosji (Moskwa, Sankt Petersburg, Czelabińsk, Niżnyj Nowogród, Kazań, Iżewsk), Białorusi (Mińsk), Łotwy (Ryga), Estonii (Tallin), Finlandii (Helsinki) i USA (Nowy Jork, Chicago, Boston).
Serdecznie zapraszamy!
Serdecznie zapraszamy!
Bilety w cenie 40zł normalny i 30 zł ulgowy do nabycia w kasie pon.-pt. w godz.10-18 oraz poprzez stronę internetową Filharmonii http://bilety.filharmonia.olsztyn.pl/
10 lutego 2017, piątek, godz. 19.00 sala koncertowa filharmonii
Mistrzowskie Recitale Fortepianowe – Viacheslav Zubkov (Ukraina)
Program:
Johann Sebastian Bach:
- Preludium chorałowe f-moll, opr. F. Busoni
- Chorał z Kantaty G-dur nr 147, BWV 147; opr. M. Hess
- Preludium chorałowe b-moll; opr. A. Siloti
Program:
Johann Sebastian Bach:
- Preludium chorałowe f-moll, opr. F. Busoni
- Chorał z Kantaty G-dur nr 147, BWV 147; opr. M. Hess
- Preludium chorałowe b-moll; opr. A. Siloti
Franz Shubert / Ferenc Liszt:
- Wohin z cyklu „Die schöne Müllerin” op. 25,
- Serenada Erstarrung z cyklu „Winterreise” op. 89,
- Du bist die Ruh 59 nr 3,
- Valse-caprice nr 6;
- Wohin z cyklu „Die schöne Müllerin” op. 25,
- Serenada Erstarrung z cyklu „Winterreise” op. 89,
- Du bist die Ruh 59 nr 3,
- Valse-caprice nr 6;
Wolfgang Amadeus Mozart/Ferenc Liszt
- Wspomnienia Don Juana
- Wspomnienia Don Juana
Piotr Czajkowski
- Intermezzo, Trepak, Andante – Suita z baletu „Dziadek do orzechów” (opr. M. Pletnev)
- Parafraza na tematy z opery „Eugeniusz Oniegin” (opr. P. Pabst – V. Zubkov.)
- Intermezzo, Trepak, Andante – Suita z baletu „Dziadek do orzechów” (opr. M. Pletnev)
- Parafraza na tematy z opery „Eugeniusz Oniegin” (opr. P. Pabst – V. Zubkov.)
Sergiusz Rachmaninow
- Bzy op. 21 nr 5;
- Wokaliza, Wiosenne powodzie (opr. E. Wild)
Improwizacje jazzowe na tematy:
Nature Boy (Eden Ahbez), Take Five (Paul Desmond)
- Bzy op. 21 nr 5;
- Wokaliza, Wiosenne powodzie (opr. E. Wild)
Improwizacje jazzowe na tematy:
Nature Boy (Eden Ahbez), Take Five (Paul Desmond)
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
Zenon #2177806 | 88.156.*.* 9 lut 2017 08:46
To nie preludium chorałowe b moll ,ale h moll!Ci super znawcy nie potrafią przetłumaczyć z angielskiego:b minor to h moll ,a nie b moll.Zubkowa słuchałem kiedyś na konkursie Paderewskiego w Bydgoszczy,był nawet niezły.Nie wiem ,jak teraz u niego z formą,czy się moze rozwinął?Ostatni recital w filharmonii Łuszczewskiego był KOSZMARNY.Ten wielce zadowolony z siebie Pan grał tragicznie.Utwory grane przez niego nie miały nie tylko formy ,były grane topornym dżwiekiem,bez wyrazu -bezmyslne łupanie w fortepian wielce zadowolonego z siebie pianisty.W balladach Chopina eksponował nuty mniej wazne ,co było czasami komiczne(np.w pierwszej balladzie)ZGROZA.Życzę ,żeby wreszcie do Olsztyna zaczeli przyjeżdżać pianiści naprawdę dobrzy ,a nie z kolesiowsko-partnerskich koligacji krakowskich.Liu Hamelin czy Kener na tyle lat ,to za mało.Czego sobie i Państwu życze!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz